Byłam, widziałam – Owady giganty w Parku przy Starym Browarze

21:57 1 Comments A+ a-


Z początkiem wakacji  w Poznaniu nastapiła inwazja owadów gigantów. W Parku przy Starym Browarze ustawiono 11 owadzich konstrukcji. To bardzo, bardzo powiększone egzemplarze owadów takich jak biedronka, modliszka, rohatyniec czy stonka. Wystawa ma przybliżać mieszkańcom miasta owadzi świat, edukować (przy każdym egzemplarzu ustawiono tabliczkę z ciekawostkami o danym gatunku), a także być atrakcją dla odwiedzających.

O tej wyjątkowej wystawie wiedziałam już od 2 miesięcy, ale dopiero niedawno było mi dane zobaczyć te cuda. Owady są dość solidnie wykonane, wiernie oddają rzeczywisty wygląd małego stworzenia, które nie zawsze bywa przez nas dostrzegane. Jednym słowem: podoba mi się ten pomysł i liczę, że w przyszłych latach tez będą organizowane podobne atrakcje w tym miejscu.

 Z moich obserwacji wynika, że najbardziej cieszą się z owadów dzieciaki, które chętnie się przy nich fotografują i równie chętnie na nie wchodzą. Szkoda tylko, że zabawę psuje im Pan Ochroniarz, uprzejmie informujący, iż na owady giganty wchodzić nie można.














A tutaj dla kontrastu skromny żuczek, którego udało mi się uchwycić podczas spaceru po Żurawińcu:





1 komentarze:

Write komentarze
Jagoda
AUTHOR
1 czerwca 2013 13:03 delete

Te owady są super, coś podobnego ze świata zwierząt - słonie, żółw, krokodyl , żyrafa ...- widziałam
w Gubinie na Wyspie Teatralnej

Reply
avatar