Pałacowo

21:11 0 Comments A+ a-

Pięknych pałaców u nas dostatek o czym przekonałam się kolejny raz. Niedawno był Nieborów, teraz padło na Kozłówkę, którą miałam okazję zobaczyć wraz z moim M. w pierwszym tygodniu września.

Kozłówka to wieś w województwie lubelskim. Słynie z pięknego zespołu pałacowo-parkowego należącego kiedyś do rodziny Zamoyskich. Pałac wzniesiono w początkach XVIII wieku dla rodziny Bielińskich. Zamoyscy władali nim od 1799 roku do 1944 roku, kiedy to przeszedł na własność państwa polskiego i stał się obiektem muzealnym. 

Więcej o pałacu, jego historii i zabytkowym wyposażeniu możecie przeczytać tu:
http://www.muzeumzamoyskich.pl

Tak przedstawia się frontalna część pałacu:





A tak wygląda pałac od strony ogrodowej:



Rabaty kwiatowe w ogrodzie w stylu francuskim. Zachwycił mnie dobór kolorystyki poszczególnych kwiatów i różnorodność gatunkowa. Zapewniam Was, że te 3 zdjęcia nie oddają piękna tych kompozycji kwiatowych.






W pałacowych wnętrzach znajdują się oryginalne elementy wystroju z XIX i XX wieku: meble (w tym instrumenty muzyczne), piece, podłogi, kolekcja obrazów i rzeźb, a także ceramika i zastawa stołowa. Najbardziej zachwycały mnie sztukaterie na sufitach – w każdym pomieszczeniu podziwiałam ich precyzję wykonania i skomplikowane ornamentowe wzory. Moją uwagę zwróciły także także piece kaflowe – w każdej z komnat piec obłożony jest innymi kafelkami robionymi na zamówienie właścicieli, jedynie w sieni są dwa takie same piece. 

Poniżej kilka zdjęć przedstawiających instrumenty muzyczne oraz meble znajdujące się w pałacu:













Piece kaflowe:






Zastawa stołowa oraz porcelana:








Sztukateria zdobiąca sufity pomieszczeń była niesamowita.  Zobaczcie sami:








Mam nadzieję, że tą fotorelacją zachęcę Was do odwiedzenia i zwiedzenia pałacu w Kozłówce. Moim zdaniem to najpiękniejszy obok Zamku w Książu obiekt muzealny tego typu w kraju.  (W Łańcucie jeszcze nie byłam, więc może zweryfikuję swoje poglądy w przyszłości.)

W tym roku sezon pałacowo-zamkowy mogę uznać już za zakończony. Nic nie wskazuje na to by udało mi się jeszcze w tym roku zwiedzić jakiś pałacyk. Jeśli znacie jakieś miejsce godne polecenia to komentarz mile widziany. Trzeba snuć turystyczne plany na przyszłość :)