Kolekcja doniczek w stylu afrykańskim

11:20 0 Comments A+ a-


Ciepłe odcienie – pomarańcz, czerwień, żółć, brąz – to barwy, które lubię mieć w swoim otoczeniu. Nastrajają mnie pozytywnie, zwłaszcza w jesienne i zimowe wieczory. Kojarzą mi się z barwami kwiatów latem, a także z Afryką.


Czarny kontynent fascynował mnie od dzieciństwa. W młodości oglądałam mnóstwo programów przyrodniczych na temat życia afrykańskiej sawanny. Teraz preferuję czytanie książek mniej lub bardziej traktujących o Afryce. Mam w swojej skromnej biblioteczce m.in.: ,,Pożegnanie z Afryką” Karen Blixen, ,,Marzyłam o Afryce” Kuki Gallmann czy ,,Tam, gdzie nie ma Coca-coli” Marcina Mińkowskiego.


W moich pracach także pojawiają się motywy i wzory afrykańskie. Do tej pory udało mi się ozdobić pokaźną kolekcję doniczek, które pięknie prezentują się w moim mieszkaniu. Myślę, że pasują doskonale do roślin w nich posadzonych. Mnie cieszą za każdym razem, gdy na nie spojrzę.


Dodam, że część doniczek jest z odzysku, tzn. zostały zakupione na pchlim targu na lubelskiej Elizówce, a następnie poddane dekupażowemu recyklingowi. Efekty można podziwiać poniżej.