Rzeźby lodowe

14:10 7 Comments A+ a-



Ogarnięta bombkowym szaleństwem całkowicie zapomniałam o lodowych rzeźbach, które miałam okazję podziwiać na poznańskim Rynku. 

W dniach 8-9 grudnia 2012 roku odbył się w moim mieście VII Festiwal Rzeźby Lodowej. To największa tego typu impreza w Europie, na którą zjeżdżają się najlepsi rzeźbiarze lodowi na świecie, więc jest się czym chwalić. W tym roku impreza była dwudniowa. Pierwszego dnia odbył się Speed Ice Carving, czyli rzeźbienie w bryle lodowej konkursowego wzoru na czas przez każdego artystę. Zwycięzcą rywalizacji okazał się Vladimir Zhikhartsev z Rosji. Drugi dzień to konkurs główny, czyli tworzenie w dwuosobowych ekipach dużej lodowej rzeźby o dowolnej tematyce. "Lodowy freestyle" wygrali Michał Mizuła i Samuel Girault, polsko-francuski zespół, który z lodu wyczarował ludzką twarz z fantazyjnie ułożonymi włosami.

Niestety w weekend kiedy trwał festiwal nie mogłam się pojawić na Rynku i podziwiać osobiście zmagań człowieka z lodem, ale udało mi się kilka dni później obejrzeć wszystkie powstałe rzeźby. Poniżej duża część z nich, uwieczniona pewnego grudniowego poranka.



I miejsce - Michał Mizuła (Polska) i Samuel Girault (Francja):




II miejsce -Yoshihito Kosaka i Hiroyuki Suzuki – Japonia:




Pozostałe lodowe rzeźby z konkursu głównego:










7 komentarze

Write komentarze
Kejti
AUTHOR
20 grudnia 2012 19:39 delete

piękne lodowe rzeźby, robią naprawdę wielkie wrażenie! człowiek to jednak zdolna bestia jest :) chciałabym na żywo kiedyś takie zobaczyć...

Reply
avatar
Tami
AUTHOR
21 grudnia 2012 17:03 delete

Kejti, na żywo wyglądały o wiele lepiej niż na moich zdjęciach. Za rok zapraszam do Poznania :)

Reply
avatar
Deco Wena
AUTHOR
3 stycznia 2013 16:02 delete

Ależ żałuję, że nie ma mnie w Poznaniu. Może za rok mi się uda zobaczyć te cuda na żywo

Reply
avatar
Deququ
AUTHOR
7 stycznia 2013 23:46 delete

O, nie wiedziałam, że ty z Poznania, zazdroszczę pięknego miasta i takich widoków. A mam tam rodzinkę, ale cóż, rzadko bywam :)

Reply
avatar
Tami
AUTHOR
8 stycznia 2013 15:33 delete

Koniecznie musisz przyjechać do Poznania w grudniu, na Festiwal Sztuki i pokazy rzeźbienia w lodzie. To dwie najfajniejsze (moim zdaniem) imprezy w tym mieście.

Reply
avatar
Tami
AUTHOR
8 stycznia 2013 15:33 delete

To trzeba zacieśnić kontakty z rodzinką i częściej bywać :)

Reply
avatar
Deququ
AUTHOR
12 stycznia 2013 00:57 delete

Gdy babcia żyła to jeszcze często bywałam :) Nawet chciałam studiować w Poznaniu, tak że jest to moje miasto marzeń swojego czasu :)

Reply
avatar